Skakig morgon

Vilken läskig morgon jag har haft alltså... usch! Pappa kom upp och sa att dom skulle bort och allting var okej, blabla. Sen startar jag datorn och kollar lite. Då plingar det på dörren ett tag efter dom har farit, jag kollar ut genom fönstret och ser hannas bil hemma. (trodde hon tagit med den till stallet) Så tänkte precis öppna och ser från köksfönstret någon äldre man stå och vänta utanför. Jag får panik och smyger upp för trappen till mig rum. Kollar ut på vägen och ser en vit skåpbil som står utanför vårat hus. PANIK av ren svenska. Den där mannen går tillbaka till bilen och snackar med hans kompis och börjar leta i bilen och kollar tillbaka mot huset, runt runt. Jag letade min mobil och försökte ringa pappa men jag var så rädd och skakig så jag inte minns hans telefonnummer och hittade inte "pappa" i telefonlistan heller. Ännu mera panik... tänker efter och ringer farmor som bor en bit bort bara och ber hon komma. MEN det var inte en större fara som jag trodde. Eller jo, det var två ryssar som ville göra någonting utanför. Så farfar kom ner och snacka med dom och alltihop. Följde hit sen och har varit här nu hela dagen. Men FYFAN vad jag var rädd. Jag minns knappt vart jag kunde springa om det skulle hända något. Snacka om att jag var rädd. Och det gör inte det bättre då jag bor långt bort med mycke skog och mindre hus...
Det har oroat mig med på morgonen. Mera har jag inte gjort... följt och handlat.

Väntar nu på att Jacke ska ringa och säga hur det har gått idag. Ska och börja traska hemåt, ikväll kommer nog Julia och håller mig sällskap! Blir kanoners :)

Kommentarer
Postat av: Eca

Men fy va läskigt, jag hade nog också blivit rädd! Tur farmor och farfar bor så nära och nästan alltid är hemma. Styrke kramar från faster.

2011-09-03 @ 15:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0